reklama

Darovaním získavaš... dobrý pocit

Čím viac dávam, tým viac dostávam.  Vždy keď som niekomu niečo dala, krátko na to sa mi to vrátilo.  V poslednom čase som takéto vyjadrenia počula viackrát. Nezávisle, od rôznych ľudí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Naozaj to funguje tak, že tým, že keď niečo darujeme, aj čosi získame? 

Žijeme v spoločnosti, ktorá má dostatok všetkého, čo človek pre život potrebuje. Nemáme núdzu o jedlo, vodu a väčšina z nás ani o prácu. Nedostatok základných potrieb sme zrejme nikdy nepocítili. Na Slovensku podvýživa nepredstavuje vážny problém. To, čo my považujeme za samozrejmosť, je však stále v mnohých krajinách hudba ďalekej budúcnosti. 

Podľa World Food Programme - Svetového programu výživysa na Slovensku v roku 2019 darilo udržať počet ľudí, ktorí trpia podvýživou pod 4% populácie. Vo väčšine krajín Ázie a Afriky je situácia podstatne vážnejšia. Najchudobnejšie krajiny v týchto regiónoch trpia korupciou, nedostatočnou infraštruktúrou a nedostatočnou vzdelanosťou. Problémy sú znásobené aj vojenskými konfliktami v Sýrii, Jemene a ďalších afrických krajinách. Toto všetko má za následok chudobu, s ktorou prichádza aj nedostatočný prístup k základným životným potrebám. Tento stav ešte viac skomplikovala pandémia koronavírusu. Väčšina ľudí v chudobných krajinách sa živí drobnými prácami, pouličným predajom, jazdí na taxíkoch, motorkách či bicykloch - obmedzený pohyb na uliciach teda znamená, že sa rapídne znížil počet ich zákazníkov. Ľudia nemajú mesačné príjmy, zarábajú zo dňa na deň. Ak nemôžu pracovať, nemajú peniaze na jedlo na ďalší deň. Pre veľký počet detí je obed v škole ich jediným jedlom počas dňa. Odhaduje sa, že kvôli momentálnej situácii s COVID-19, pribudne denne 6 000 mŕtvych detí do 5 rokov. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
(zdroj: UNICEF/UN0326769)

Podvýživa zanecháva celoživotné následky, ktorými trpí na svete až 200 miliónov detí. Z nich približne 3 milióny každý rok na podvýživu zomrú.

UNICEF aj počas koronakrízy bojuje s podvýživou prostredníctvom nutričných centier, ktoré ponúkajú rôzne hygienické služby a pracujú na nutričných programoch v krajinách ako Južný Sudán alebo Sierra Leone a mnohých ďalších. Realistické odhady ukázali, že v Južnom Sudáne bude akútnou podvýživou trpieť až 1,3 milióna detí. Tie budú odkázané na pomoc centier UNICEFu alebo iných humanitárnych organizácií. Jednou z foriem pomoci, ktorú tieto centrá poskytujú sú balíky špeciálnej terapeutickej vysokokalorickej výživy pre deti. Denná dávka nutričnej výživy pre jedno dieťa stojí približne 1€, cena jednej kávy v kaviarni. Vďaka nej sa deti môžu zotaviť z akútnej podvýživy a dostať sa mimo ohrozenia života v priebehu 6 - 8 týždňov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Pohľadnica pomoci
Pohľadnica pomoci (zdroj: Unicef Slovensko)


Terénne programy pomoci UNICEF prebiehajú výlučne vďaka Vašim dobrovoľným príspevkom, zbierkam a pomoci našich partnerov. Preto potrebujeme aj Vašu pomoc, aby sme mohli naše centrá prevádzkovať aj naďalej. Jedným zo spôsobov, ako môžete pomôcť, je kúpa elektronickej pohľadnice Dobrého pocitu. Kúpou pohľadnice nakŕmite v jeden deň 3 podvyživené deti a zároveň ju môžete darovať blízkemu a získať DOBRÝ POCIT.

 ĎAKUJEME, ŽE NÁM POMÁHATE POMÁHAŤ.

Unicef Slovensko

Unicef Slovensko

Bloger 
  • Počet článkov:  121
  •  | 
  • Páči sa:  165x

Slovenská nadácia pre UNICEF je jedným z 33 národných výborov UNICEFu, ktorých úlohou je hlavne získavanie zdrojov pre potreby programových krajín. Naším poslaním je prispieť k tomu, aby mohli najviac ohrozené deti kdekoľvek vo svete prežiť, boli zdravé, mali zabezpečenú výživu, prístup k pitnej vode, základné vzdelanie, ochranu pred násilím a tiež príležitosť naplniť v živote svoj potenciál. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu