reklama

Aby sa deti mohli učiť... (fotoblog)

Milióny detí na celom svete prichádzajú o školu kvôli chudobe, konfliktom a teraz kvôli COVID-19. Bez kvalitného vzdelania čelia tieto deti väčším prekážkam v potenciáli zárobkov a zamestnaní v neskoršom živote.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Títo a mnohí ďalší učitelia sa starajú o to, aby sa vyučovanie nezastavilo ani po zavretí škôl.

Pandémia COVID-19 narušila vzdelávanie na celom svete. Zatvorenie škôl v dôsledku pandémie postihlo asi 1,5 miliardy detí.

Mnohí učitelia išli nad rámec toho, aby podporovali svojich študentov a pomáhali im neustále sa učiť akýmikoľvek možnými prostriedkami. Mnoho z nich prijalo nové spôsoby výučby vrátane online, rozhlasu, televízie alebo ručne dodávaných materiálov.

UNICEF oslavuje týchto učiteľov a požaduje väčšie investície do vzdelávania, najmä pre 463 miliónov študentov, ktorí zostávajú odrezaní od vzdelávania kvôli nedostatku prístupu k učeniu na diaľku. Je načase predstaviť si vzdelávanie, kde je má každé dieťa prístup k internetu a ku kvalitnému digitálnemu vzdelávaniu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jamajka

Ghana

"Nechcem, aby deti trpeli rovnako ako ja."

Musah Samata nemohla dokončiť základné vzdelanie, keď vyrastala v Ghane. Dnes ako matka dobrovoľníčka pomáha deťom pri pandémii učiť sa doma. Hoci vláda zaviedla televízne a rozhlasové vyučovanie, v mnohých častiach krajiny však nemajú ani elektrinu. Organizuje preto s ďalšími matkami dobrovoľníčkami doučovanie v domácnostiach. "Nechcem, aby deti trpeli rovnako ako ja."

Okrem iniciatív na opätovné otvorenie školy angažuje UNICEF učiteľov aj v oblasti prevencie tehotenstva a psychosociálnej podpory.

Ghana - V rámci pomoci dostali študenti rúška, ktoré pomáhajú obmedzovať šírenie vírusu. Školy po celej krajine boli tiež vybavené zariadeniami na umývanie rúk a bezkontaktnými teplomermi.
Ghana - V rámci pomoci dostali študenti rúška, ktoré pomáhajú obmedzovať šírenie vírusu. Školy po celej krajine boli tiež vybavené zariadeniami na umývanie rúk a bezkontaktnými teplomermi. (zdroj: © UNICEF/UNI357824/Buta)

Uganda

"Snažíme sa, aby deti samé kládli otázky a objavovali."

Keď sa zatvorili školy v Ugande, učiteľka školy Irene Nyangoma videla s akými problémy bojujú rodičia so vzdelávaním svojich detí. Predpokladala, že keď uvidia učiteľov na televíznej obrazovke, môže to deťom pomôcť učiť sa a preto rozbehla vyučovanie cez TV program.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

UNICEF podporuje školenie učiteľov o COVID-19 v príprave na znovuotvorenie škôl v krajine. Spolu s ďalšími partnermi naďalej podporujeme úsilie zamerané na prípravu učiteľov a študentov na návrat do školy.

Irene Nyangoma, učiteľka na Juniorskej škole Clarke v Kampale v Ugande, novú televíznu šou vytvorenú s cieľom pomôcť deťom učiť sa doma so svojimi rodinami, pretože školy zostali zatvorené počas lockdownu COVID-19.
Irene Nyangoma, učiteľka na Juniorskej škole Clarke v Kampale v Ugande, novú televíznu šou vytvorenú s cieľom pomôcť deťom učiť sa doma so svojimi rodinami, pretože školy zostali zatvorené počas lockdownu COVID-19. (zdroj: © UNICEF/UNI324473/Sadurni/AFP)

Zatiaľ čo deti v mnohých krajinách stále čakajú na úplné znovuotvorenie škôl, vzdelávanie niektorých pokračovalo - vďaka týmto hrdinom detí.

Pol tucta detí v indickej dedine sa zhromaždí okolo svojej učiteľky, ktorá používa stenu ako tabuľu. Jeden z mnohých neobyčajných príkladov ako pomôcť chudobným študentom držať krok vo vzdelávaní sa uprostred pandémie koronavírusu.
Pol tucta detí v indickej dedine sa zhromaždí okolo svojej učiteľky, ktorá používa stenu ako tabuľu. Jeden z mnohých neobyčajných príkladov ako pomôcť chudobným študentom držať krok vo vzdelávaní sa uprostred pandémie koronavírusu. (zdroj: © UNICEF/UNI377009/AFP)
Učiteľ základnej školy nahráva videonahrávku pre svojich študentov, ktorým prerušili vyučovanie kvôli koronavírusu COVID-19. Mnoho učiteľov využíva na komunikáciu so študentmi aplikácie na konferenčné hovory, ale to si vyžaduje dobrý prístup WiFi a počíta
Učiteľ základnej školy nahráva videonahrávku pre svojich študentov, ktorým prerušili vyučovanie kvôli koronavírusu COVID-19. Mnoho učiteľov využíva na komunikáciu so študentmi aplikácie na konferenčné hovory, ale to si vyžaduje dobrý prístup WiFi a počíta (zdroj: © UNICEF/UNI313685/ Lawrence/AFP)
V Indonézii zostala väčšina škôl zatvorená od marca 2020 kvôli pandémii COVID-19. Na podporu študentov bez smart telefónov a počítačov navštevuje jedna z učiteliek Sugianti ich domovy na osobné vyučovanie.
V Indonézii zostala väčšina škôl zatvorená od marca 2020 kvôli pandémii COVID-19. Na podporu študentov bez smart telefónov a počítačov navštevuje jedna z učiteliek Sugianti ich domovy na osobné vyučovanie. (zdroj: © UNICEF/UN0353438/Wilander)
Raymunda Charca pomáha svojim deťom (zľava doprava) Juan Carlos (13), Alvaro (10) a Roxana Cabrera (16) na vrchole kopca chytiť signál na mobilný telefón, aby sa mohli učiť na diaľku. Patria k horskej komunite Conaviri, v peruánskych Andách blízko jazera
Raymunda Charca pomáha svojim deťom (zľava doprava) Juan Carlos (13), Alvaro (10) a Roxana Cabrera (16) na vrchole kopca chytiť signál na mobilný telefón, aby sa mohli učiť na diaľku. Patria k horskej komunite Conaviri, v peruánskych Andách blízko jazera  (zdroj: © UNICEF/UNI364616/Mamani/AFP)
Aj takto môže vyzerať homeschooling. San Miguel Amoltepec Viejo, Mexiko
Aj takto môže vyzerať homeschooling. San Miguel Amoltepec Viejo, Mexiko (zdroj: © UNICEF/UNI377016/Pardo/AFP)
Študenti sedia pod stromom, aby mohli používať internet, pričom dodržiavajú odstup. Online program pre učiteľov podporovaný UNICEF si kladie za cieľ vylepšiť osvedčené postupy diaľkového učenia na ostrove, kde boli školy zatvorené kvôli COVID-19.
Študenti sedia pod stromom, aby mohli používať internet, pričom dodržiavajú odstup. Online program pre učiteľov podporovaný UNICEF si kladie za cieľ vylepšiť osvedčené postupy diaľkového učenia na ostrove, kde boli školy zatvorené kvôli COVID-19. (zdroj: © UNICEF/UN0352054/Makyn)
30. septembra 2020 v pakistanskom Lahore učiteľ (vpravo) kontroluje teplotu detí prichádzajúcich do školy, ktoré majú nasadené masky na tvár a precvičujú si sociálny dištanc, potom, čo vzdelávacie inštitúcie znovu otvorili základné triedy v tretej a posle
30. septembra 2020 v pakistanskom Lahore učiteľ (vpravo) kontroluje teplotu detí prichádzajúcich do školy, ktoré majú nasadené masky na tvár a precvičujú si sociálny dištanc, potom, čo vzdelávacie inštitúcie znovu otvorili základné triedy v tretej a posle (zdroj: © UNICEF/UNI377015/Ali/AFP)
8-ročný Akash a jeho brat Arvind, robia cvičenia v pracovnom zošite pod vedením svojho otca. Ich otec je veľmi rád, že jeho deti môžu študovať, pretože sám tú možnosť nemal.
8-ročný Akash a jeho brat Arvind, robia cvičenia v pracovnom zošite pod vedením svojho otca. Ich otec je veľmi rád, že jeho deti môžu študovať, pretože sám tú možnosť nemal. (zdroj: © UNICEF/UN0375515/Kaur)
Unicef Slovensko

Unicef Slovensko

Bloger 
  • Počet článkov:  121
  •  | 
  • Páči sa:  165x

Slovenská nadácia pre UNICEF je jedným z 33 národných výborov UNICEFu, ktorých úlohou je hlavne získavanie zdrojov pre potreby programových krajín. Naším poslaním je prispieť k tomu, aby mohli najviac ohrozené deti kdekoľvek vo svete prežiť, boli zdravé, mali zabezpečenú výživu, prístup k pitnej vode, základné vzdelanie, ochranu pred násilím a tiež príležitosť naplniť v živote svoj potenciál. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu